Premiera Puccinijeve La bohème

Objavljeno 04.10.2017
Slovensko narodno gledališče Maribor

Opera in Balet Slovenskega narodnega gledališča Maribor bo v Veliki dvorani v petek, 6. oktobra 2017, izvedla premiero poznoromantična italijanske opere Giacoma Puccinija La bohème pod taktirko Francesca Rose in v režiji Arnauda Bernarda. V glavnih vlogah bosta nastopila Sabina Cvilak kot Mimi in Renzo Zulian kot Rodolfo.

Giacomo Puccini (1858–1924) je nedvomno ena najmarkantnejših glasbenih figur italijanske opere ob prelomu 19. in 20. stoletja in še danes velja za avtorja, ki je revolucionarno preoblikoval italijanski belcanto v njegovi zadnji "evolucijski" stopnji pred preskokom v verizem. S svojimi tehtnimi glasbenogledališkimi deli je dokazal mojstrstvo glasbenega izraza ter neprekosljiv smisel za odrsko upodabljanje kompleksne palete človeških značajev. Med dvanajstimi opernimi naslovi zavzema posebno mesto opera La bohème, ki se vsebinsko opira na naturalistični roman Scènes de la vie de bohème (Prizori iz boemskega življenja) francoskega pisca Henrija Murgerja, obenem pa zaznamuje tako slogovni kot karierni prelom Puccinijevega življenja in ustvarjalne poti. Opera je kljub mlačnemu odzivu publike po praizvedbi 1. februarja 1896 v torinskem Teatru Regiu, dirigiral je Arturo Toscanini, skladatelju prinesla veliko mednarodno slavo in ugled. Že nekaj mesecev po praizvedbi v Palermu je občinstvo z navdušenjem sprejelo operno delo, naslednje leto 1897 pa je bila opera izvedena tudi v Los Angelesu in od takrat je repertoarna stalnica vsakega opernega gledališča, vrednega svojega imena.

Puccinija je nedvomno prepričala pretresljiva ljubezenska zgodba, ki se globoko v pariški bedi sredi Latinske četrti splete med šiviljo Mimì in vagabundskim pesnikom Rodolfom. V družbi Rodolfa in njegovih prijateljev, slikarja Marcella, glasbenika Schaunarda, filozofa Collina in ekstravagantne kokete Musette, se Mimì odpre novo življenjsko in predvsem duhovno bogato poglavje, ki pa se zaradi socialne stiske, bolezni in težavnih preizkušenj ljubezni vse prehitro in tragično konča.

Novo postavitev Puccinijeve mojstrovine je pripravil uveljavljeni francoski režiser Arnaud Bernard, ki v svojih umetniških vizijah išče krhka ravnovesja in simbiozo med glasbenim izvirnikom in premišljeno adaptacijo dela, ki ustreza duhu sodobnega časa.