Medeji grand prix za najboljšo uprizoritev, Nataši Matjašec Rošker nagrada za najboljšo žensko vlogo na 32. festivalu »Gavelline večeri« na Hrvaškem

Objavljeno 21.10.2017
Slovensko narodno gledališče Maribor

Drama Slovenskega narodnega gledališča Maribor je z Evripidovo Medejo v režiji Oliverja Frljića na 32. festivalu "Gavelline večeri" osvojila kar dve nagradi. Člani žirije, Ivana Buljan Legati, Sebastijan Horvat in Damir Karakaš, so jo izbrali za najboljšo uprizoritev ter ji podelili grand prix, Nataša Matjašec Rošker pa je prejela nagrado za najboljšo žensko vlogo.

Žirija 32. "Gavellinih večeri" je v utemeljitvi nagrad zapisala:

NAJBOLJŠA ŽENSKA VLOGA – NATAŠA MATJAŠEC ROŠKER 

"Nataša orisuje, oživlja in uteleša Medejo skozi njeno možno moško revolucionarno in strastno naravo. Kljub močnim preskokom v svojem natančno strukturiranem govoru, ki se z lahkoto prelevi v telo ali pa se mu zoperstavlja, povzroči njena potopitev v senzibilnost pretresljivo streznitev. Medeja postane lik, ki vse prežema, pri katerem imamo nenehno občutek, da je istočasno strasten znotraj in radikalen navzven – Medeja gleda sebe od zunaj in se cinično smeji igralkinim naporom ... Natašina vloga je hkrati koncept in funkcija, ki se zaveda estetskega okvira same predstave, je pa tudi srce in strast, ki se brez oklepa in orožja nagiba k ljudem – bodisi nazaj v prazgodovinsko obdobje (ko prestopi krvavo zaveso na odru) bodisi naprej v sedanjost publike, ki jo gleda ..."

NAJBOLJŠA PREDSTAVA – "MEDEJA"

"Oliver Frljić in ansambel mariborske Drame Evripidovo Medejo postavita pred publiko skozi sodobno in brutalno gledališko interpretacijo, ki povzroča mravljince. Predstava je visokokakovosten izdelek sodobne gledališke pisave, kjer se političnost izjav prikazuje predvsem skozi vizualno-senzorično sobivanje gledaliških elementov. Celoten ples ritmiziranega govora in koreografiranih teles, zvočnih in ostalih vizualnih segmentov se kljub hitrim rezom in estetskim ter igralskim podajam prelevi v koherentno uprizoritev, ki gledalca z lahkoto zapelje, vznemiri in približa Medeji – tistemu drugemu spolu – ženski, ki je, kljub temu da pod belo obleko nosi hlače, še vedno ne razumemo in v nas še vedno sproža nelagodje ..."