Somrak bogov na festivalu »Ohridsko leto«

Objavljeno 12.07.2019
Slovensko narodno gledališče Maribor

Drama Slovenskega narodnega gledališča Maribor se je odpravila na gostovanje v Severno Makedonijo na festival "Ohridsko leto", kjer bo jutri, 13. julija 2019, na prizorišču Dolni Saraj uprizorila dramo Somrak bogov v režiji znanega hrvaškega filmskega in gledališkega režiserja Daliborja Matanića.

V gledališki priredbi znamenitega Viscontijevega filma, katere aktualnost je v današnjem barbarskem kapitalističnem ustroju in v vzpenjajočih totalitarizmih opravičljivo zaskrbljujoča in ki jo je napisal hrvaški dramatik Ivor Martinić, igrajo Petja Labović, Nataša Matjašec Rošker, Vojko Belšak, Kristijan Ostanek, Davor Herga, Eva Kraš, Matevž Biber, Žan Koprivnik in Miloš Battelino.

Somrak bogov (1976), sloviti Viscontijev film, v ospredje postavlja kompleksno in obenem simptomatično zgodbo družine bogatih industrialcev, pravzaprav lastnikov industrijskega imperija von Essenbeck. Družino, ki z velikim bogastvom in s produkcijskim potencialom do neke mere obvladuje tudi razmerja moči v državi, sestavljajo izrazito močne, a hkrati tudi ranljive osebnosti, zapletene v kompleksno razvejana, pogosto tudi patološka razmerja, nad vsemi pa dominirata volja do moči in želja po posedovanju bogastva, pa tudi eksistence drugih.

Besedilo je prevedla Mojca Marič, dramaturg je Ivor Martinić, scenograf Marko Japelj, kostumograf Leo Kulaš, lektorja Mojca Marič in Janez Bostič, skladatelja Alen Sinkauz in Nenad Sinkauz, oblikovalka svetlobe Vesna Kolarec.

Letošnji že 59. festival Ohridsko poletje, ki poteka od 12. julija do 20. avgusta 2019, ponuja raznovrsten kakovosten in privlačen program s prestižnimi umetniki, ki bodo pritegnili številno občinstvo iz širše regije. Festival bo v antičnem gledališču odprla popularna britanska violinistka Vanessa Mae. Zaključilo pa ga bo Srbsko narodno gledališče iz Beograda z uprizoritvijo Antona Pavloviča Čehova Ivanov v režiji Tatjane Mandič Rigonat.

Najznamenitejši makedonski festival, lociran na duhovnem središču Makedonije, je v prvih desetletjih obsegal pretežno glasbeni program, na njem pa so nastopila največja imena klasične glasbe, od osemdesetih let preteklega stoletja pa se na festivalu krepi tudi njegov gledališki del, ki je velik razmah doživel po odkritju antičnega gledališča.