Premiera Marpurgov, nove slovenske opere Nine Šenk in Igorja Pisona

Objavljeno 01.10.2020
Slovensko narodno gledališče Maribor

Opera in Balet Slovenskega narodnega gledališča Maribor bosta v petek, 2. oktobra 2020, v Veliki dvorani krstno izvedla opero Nine Šenk in Igorja Pisona Marpurgi pod taktirko Simona Krečiča in v režiji Igorja Pisona, ki je nastala po motivih istoimenskega romana Zlate Vokač Medic. Nastopili bodo Sabina Cvilak, Jaki Jurgec, Martin Sušnik, Bogdan Stopar, Sebastijan Čelofiga, Irena Petkova, Julija Jurgec/Rene Vujinić Cvilak ter zbor in orkester Opere in Baleta SNG Maribor.

Ob stoletnici so v Slovenskem narodnem gledališču Maribor z naročilom glasbenogledališke novitete, sodobne opere Marpurgi, obeležili stoletnico mariborske Opere, ki je maja leta 1920 izvedla produkcijo vodvilske operete Mam'zelle Nitouche.

Priznana avtorska ekipa, ki jo sestavljajo mednarodno uveljavljena in večkrat nagrajena slovenska skladateljica Nina Šenk, režiser, libretist in avtor dramatizacije Igor Pison ter dirigent Simon Krečič, bo tako z obravnavo več kot zanimive tematike romana, ki jo je kritik in literarni teoretik Matjaž Kmecl označil kot 'hvalnico duhovne svobodnosti in neodvisnosti', nedvomno tisto zagotovilo zaželene odličnosti umetniškega dela v zvrsti sodobne opere.

"Marpurgi so opera, ki se močno navezuje na tradicijo. Moj glasbeni jezik je jasen stik s tradicijo, prepleten z 'novejšimi"' zvočnimi rešitvam, s širjenjem harmonije, zvočne pokrajine in barv," pravi skladateljica Nina Šenk. "Zgodba že sama prinaša določene glasbene rešitve, predvsem pa temelji na kontrastih – naj bo to razlika v karakterju, v razmišljanju obeh protagonistov ali denimo v tem, da ima tudi zbor sočasno več vlog: enkrat predstavlja ljudstvo, drugič vest in strah, velikokrat sem pa te kontraste vkomponirala sočasno – s tem sem na nek način pokazala možnost različnih pogledov na isto situacijo."

"Esejistično zastavljeni roman nudi preveč zgodb, ki so večinoma kratke obnove večjih dogajanj, zato sem v prvi fazi dela spraševal Nino, kaj bi rada uglasbila. Tako sva izluščila jedra, okrog katerih se zgodba razvija," opisuje nastanek nove slovenske opere libretist in režiser Igor Pison in nadaljuje, "režija je stopila v ospredje kasneje, ko je Nina skoraj zaključila proces komponiranja." Skladateljica pa dodaja: "Skozi proces je postalo jasno, da zgodba zahteva tudi nadaljevanje, tako imamo sedaj izvedbo prvega dela Marpurgov, drugi del sledi v eni izmed naslednjih sezon."

Glasbenoscensko delo v zvrsti sodobne opere pa ne želi zgolj opozoriti na bogato dediščino mesta Maribor in njegovih prebivalcev, kot je opisano v istoimenskem romanu Zlate Vokač Medic, ampak tudi na odgovornost, ki jo nosijo kot soustvarjalci kulturnega, političnega in nasploh družbenega življenja v mestu, v širši okolici in v sodobni Evropi.

Asistentka dirigent je Jera Petriček Hrastnik, scenograf Rok Predin, asistent scenografa Matic Kašnik, kostumograf Branka Pavlič, oblikovalec luči Rok Predin, asistent režije Tim Ribič. Po premieri bodo Marpurgi na sporedu še 4., 6., 7., 9. in 10. oktobra 2020.

Ob tej priložnosti bo v času uprizarjanja opere v foyerjih Slovenskega narodnega gledališča Maribor na ogled razstava Marpurgi: med zgodovino in literarno svobodo, ki sta jo pripravila mag. Klemen Brvar iz Mariborske knjižnice in Boris Hajdinjak, direktor Centra judovske kulturne dediščine Sinagoga Maribor.

Letos mineva četrt stoletja od smrti pisateljice Zlate Vokač Medic. Roman, ki je izšel leta 1985, slavi 35. jubilej, zato je ob tej priložnosti izšel tudi ponatis tega kultnega romana pri založbi Beletrina.